تبلیغات محیطی خلاقانه|Creative environmental advertising

تبلیغات محیطی خلاقانه|Creative environmental advertising

تبلیغات محیطی خلاقانه

تبلیغات موفق و اثربخش عمدتا به شکل خلاقانه اجرا می‌­شوند. البته اثربخشی تبلیغات به اهداف کمپین و ویژگی­‌های خاص برند نیز بستگی دارد اما خلاقیت همواره عضو جدا نشدنی تبلیغات بوده است. منظور از خلاقیت در تبلیغات متمایز ساختن تبلیغ در انبوه تبلیغات موجود می‌­باشد. تبلیغات خلاقانه بر اساس مدل  CAN دارای سه ویژگی مشترک هستند:

ارتباط (Connectedness): بر اساس این ویژگی پیام تبلیغاتی خلاقانه باید با نیازها و خواسته­‌های مخاطبان هدف ارتباط برقرار کرده و آن‌­ها را تحت تاثیر قرار دهد.

تناسب (Appropriateness): تبلیغ خلاقانه باید با برند و مشخصات محصول تناسب داشته باشد.

تازگی و نوظهوری (Novelty): تبلیغات تازه و نوظهور که برای مخاطبان جدید هستند خلاقانه‌­تر به نظر می‌‌‌­رسند.

البته هر پیام خلاقانه‌­ای لزوما اثربخش نخواهد بود، بلکه خلاقیت باید متناسب با اهداف برند و استراتژی کمپین پیاده­‌سازی شود. تبلیغات محیطی به دلیل دسترسی به طیف زیادی از مخاطبان هدف همواره مورد توجه برندها برای اجرای کمپین‌های خلاقانه بوده‌اند. عکس‌­های زیر نمونه­‌هایی از خلاقیت در رسانه‌­های محیطی هستند. برای مطالعه بیشتر بلاگ تبلیغات محیطی خلاقانه را مطالعه کنید.

Creative environmental advertising

 

 

خرید رسانه‌­های محیطی

رسانه­‌های محیطی همانند انواع دیگر رسانه‌­ها تحت مالکیت رسانه‌­داران می‌­باشند. برای اکران تبلیغات در هر رسانه (مثلا بیلبورد) باید با صاحب رسانه مورد نظر مذاکره کرده و رسانه را برای زمان مشخصی اجاره یا خریداری کرد. خرید رسانه فرآیندی چند مرحله­‌ای است که در نتیجه آن باید بهترین رسانه تبلیغاتی با کم­ترین بودجه و بیشترین بازده و مطابق با استراتژی تبلیغات خریداری شود. هنگام خرید رسانه باید به مواردی چون ویژگی‌­های مخاطبان، استراتژی پیام تبلیغاتی و اهداف رقابتی برند توجه کرد. این موارد به طور کامل در بلاگ فرآیند تامین رسانه در تبلیغات محیطی توضیح داده شده­‌اند. برای خرید رسانه­‌های محیطی می‌­توان از آژانس‌­های تبلیغات محیطی که خدمات متنوعی ارائه می‌­دهند کمک گرفت. این شرکت‌­ها خدمات متنوعی را در زمینه تبلیغات ارائه می‌­کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خدمات شرکت‌­های تبلیغات محیطی

شرکت­‌ تبلیغاتی محیطی خدمات متنوعی را در زمینه رسانه­‌های محیطی ارائه می‌­دهند. این خدمات سطوح مختلفی را شامل می‌­شوند. در پایین‌­ترین سطح، این شرکت­‌ها صرفا تامین­ کننده رسانه­‌های محیطی مورد نیاز برندها هستند. البته تعداد معدودی از آژانس‌­های تبلیغات محیطی خدماتشان فراتر بوده و علاوه بر برنامه­‌ریزی، تامین و مانیتورینگ رسانه‌­های محیطی در حوزه تدوین استراتژی رسانه نیز به برندها خدمات ارائه می‌­کنند. در این سطح از خدمات (تدوین استراتژی رسانه)، این آژانس‌­ها به واسطه تجربه در استفاده از رسانه­‌های محیطی، دسترسی به ارتباطات گسترده با رسانه­‌داران و دسترسی به پایگاه­‌های داده مخاطبان به دنبال افزایش اثربخشی کمپین­‌های محیطی هستند.

 

نکات مهم در تبلیغات محیطی

گسترش روز افزون رسانه­‌های دیجیتال باعث شده است مخاطبان با حجم زیادی از اطلاعات و تبلیغات متنوع و متعد روبه‌­رو شوند و بنابراین سطح توجه آن­ها به تبلیغات کاهش یابد. علاوه بر این امروزه با پیشرفت تکنولوژی، مخاطبان به صفحه نمایش تلفن همراهشان بیشتر از بیلبوردهای بزرگ در اتوبا‌ن­‌ها توجه می‌­کنند. بنابراین داشتن استراتژی درست در کمپین تبلیغات محیطی بیشتر از قبل اهمیت یافته است. در ادامه تعدادی از نکات مهم در تبلیغات محیطی اشاره شده­اند.

  • انتشار تصاویر کمپین تبلیغات محیطی در فضای مجازی
  • انتخاب نقاط پرترافیک و پرتردد برای نمایش تبلیغات
  • تبلیغ بهتر و بیشتر از رقبا
  • استفاده از المان­‌ها و محتوای تبلیغاتی اندک
  • استفاده از تصاویر گرافیکی و خلاقانه جذاب

تبلیغات محیطی

 

 تبلیغات محیطی به عنوان یکی از مهم‌­ترین رسانه های تبلیغاتی باید در کنار دیگر کانال­‌ها و ابزارهای تبلیغاتی استفاده شود تا اثربخشی کمپین را افزایش دهد.

 

ارسال نظر