9 مدل تبلیغات محیطی که بهترین عملکرد را دارند

این احتمال وجود دارد که هر روز به هزاران تبلیغ دیجیتال ضربه بزنید. اما چند تا از آنها را می توانید به خاطر بسپارید؟

واقعیت این است که تعداد زیاد تبلیغاتی که به صورت آنلاین می بینید، و این موضوع برجسته شدن را برای هر برندی بسیار دشوارتر می کند. در همین حال، 71 درصد از افراد مورد بررسی می گویند که تبلیغات در فضای باز بیشتر جلب توجه می کند.

در #شوچی به نقل از Penji، ما طرح‌های تبلیغاتی دیجیتال و فیزیکی را برای بیش از 25 هزار مشتری ایجاد کرده‌ایم. ما درک می کنیم که عوامل مختلفی در انتخاب نوع طراحی مناسب شما نقش دارند. در اینجا خلاصه کامل 9 نوع کلیدی تبلیغات محیطی (در فضای باز) آورده شده است:

تبلیغات در فضای باز یا محیطی چیست؟

 

شوچی (سرزمین تبلیغات محیطی)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تبلیغات در فضای باز شکلی از استراتژی تبلیغاتی است که مصرف کنندگان را در سراسر جهان هدف قرار می دهد. اما این فقط به تبلیغاتی که به معنای واقعی کلمه "در فضای باز" هستند اشاره نمی کند. تبلیغات در مراکز خرید، ایستگاه های مترو و هر فضای عمومی دیگری را می توان نوعی تبلیغ در فضای باز دانست. به همین دلیل است که بسیاری از مردم جهان این استراتژی را "تبلیغات خارج از خانه" یا OOH می نامند، " در ایران این مدل تبلیغات به تبلیغات محیطی معروف است"

انواع تبلیغات در فضای باز (محیطی) چیست؟
9 نوع تبلیغات در فضای باز که امروز به آنها نگاه خواهیم کرد عبارتند از:

 

  • بیلبوردهای استاتیک
  • ■ بیلبوردهای دیجیتال
  • ■ بیلبوردهای موبایل
  • ■ بنرها
  • ■ علائم در فضای باز
  • ■ تبلیغات حمل و نقل
  • ■ تبلیغات خرده فروشی
  • ■ مبلمان خیابانی
  • ■ تبلیغات را تجربه کنید

 

اینکه کدام یک را انتخاب می کنید می تواند به عوامل مختلفی از جمله بودجه، مکان و مخاطبان جامعه هدف بستگی داشته باشد. شما همچنین می توانید تبلیغات محیطی را به دو نوع سنتی و دیجیتال تقسیم کنید.

تبلیغات محیطی سنتی معمولا چاپ ایستا هستند، مانند بیلبوردها، پوسترها و تبلیغات چهره به چهره یا کلامی هستند.

تبلیغات محیطی دیجیتال (که DOOH نیز نامیده می شود) شامل صفحه نمایش های الکترونیکی و فیلمهای واقعیت مجازی/و سه بعدی است. در حالی که تبلیغات دیجیتال می تواند پرهزینه تر باشد، آنها فرصت های بیشتری را برای جلب توجه مردم ارائه می دهند.

اکنون که اصول اولیه را فهمیدید، در اینجا به تفکیک هر نوع تبلیغات می پردازیم.

9 نوع تبلیغات محیطی


1. تبلیغات بیلبورد استاتیک

اگر به تبلیغات محیطی فکر کنیم خیلی ها بلافاصله به بیلبوردها فکر میکنند و دلیل خوبی هم دارند چون آنها بزرگ هستند، همه جا هستند، و ثابت شده که نتیجه می دهند. هزینه بیلبوردها می تواند بر اساس اندازه و مکان بسیار متفاوت باشد.

اینها بیلبوردهای کلاسیک و غیر دیجیتالی هستند که در بزرگراه ها و خیابان های شهر در سرتاسر جهان خواهید یافت. پس از گذشت این همه سال، آنها هنوز هم در جلب نظر مردم بسیار موثر هستند، به خصوص زمانی که آنها از محیط خود متمایز هستند.

2. تبلیغات تلویزیون های شهری  (بیلبورد دیجیتال) 

بیلبوردهای دیجیتال دارای مزیت نمایش فیلم ها و انیمیشن ها هستند و به طور قابل توجهی برای تبلیغات محیطی چشم نوازتر می شوندکه این موضوع دست شما را برای طراحی بیلبورد و پیام رسانی خلاق تر باز می گذارد. اجاره و قیمت این مدل تبلیغات معمولا تا 4 برابر بیشتر از بیلبوردهای استاتیک است.

شما همچنین می توانید انتظار داشته باشید که آنها هزینه بیشتری برای طراحی داشته باشند. بیلبوردهای دیجیتال اغلب دارای موشن گرافیک هستند که می تواند از انیمیشن های ساده تا ویدیوهای CGI ( صحنه‌ها و جلوه‌های ویژه )کامل باشد.

3. تبلیغات روی وسایل نقلیه:

اینها اتوبوسها، کامیون‌ها، تریلرها و سایر وسایل نقلیه بزرگ که برای تبلیغ کسب و کار شما استفاده میشوند. شما می‌توانید این وسایل نقلیه را اجاره کنید تا با استفاده از طرح‌های ثابت یا دیجیتال، کسب‌وکار خود را در منطقه‌ای پر رفت و آمد تبلیغ کنید. 

4. بنرها

اولین نمونه از تبلیغات بنری که ممکن است به آن فکر کنید، لمپوست بنر(بنر میله ای) است، مانند تصویر بالا. اینها اغلب رویدادها و جاذبه های گردشگری در شهرهای بزرگ را تبلیغ می کنند. اما انواع دیگری از تبلیغات زیر چتر بنر وجود دارد، از جمله:

عرشه پل (بنرهای پل): اگر به دنبال جذابیت برای مسافران هستید، بیلبوردها تنها گزینه نیستند. تبلیغات در کنار پل ها راه دیگری برای جلب توجه در بزرگراه های پرتردد است.

بنرهای داخلی: بله، چیزی به نام تبلیغات فضای باز داخلی وجود دارد. از فرودگاه ها گرفته تا استادیوم های ورزشی، بنرها در مکان های عمومی بزرگ شانس زیادی برای جلب توجه مردم دارند - به همین دلیل است که شرکت ها اغلب بیش تر  برای مکان های برتر پول بیشتر پرداخت می کنند.

بنرهای ایستاده: اینها یکی از رایج ترین راه حل های کم هزینه برای مشاغل کوچک برای انجام تبلیغات در فضای باز هستند. یک بنر ساده که روی یک میله یا پایه نصب شده است می تواند ترافیک محلی را در منطقه نزدیک شما هدایت کند. 

5. تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز

 کم هزینه ترین راه برای جلب توجه استفاده از بنرها برای کسب و کار یا رویداد شما است. اگر به‌دنبال جذب مشتری از شلوغیهای پیاده‌روها هستید، یک تابلوی ساده در فضای باز می‌تواند بهترین چیز باشد، به شرطی که در طراحی آن بهترین و خلاقترین باشید.

مثال بالا نشان می دهد که چگونه طراحی گرافیکی خود می تواند اطلاعات را بدون کلام منتقل کند. گرافیک املاک و مستغلات اغلب از طرح های ظریف با رنگ های خاموش و تایپوگرافی برای انتقال عوامل حرفه ای و ویژگی های سطح بالا استفاده می کند.

خارج از تابلوهای قاب A مانند موارد بالا، تابلوهای فضای باز می توانند شامل تابلوهای (در ایران :استرابوردها ، کیوسک بردها، لمپوست بنرها، اسکرول لایت باکسها، بنر های پایه فنری، و...)و موارد دیگر باشند. اگر می‌خواهید با آن (do-it-yourself)DIY داشته باشید و خودتان انجام دهید ، می‌توانید طرح‌ها را مستقیماً روی ویترین فروشگاه خود نقاشی کنید، و اطمینان حاصل کنید که حتی افرادی که در حال حرکت هستند نگاهی دوباره به کسب‌وکار شما خواهند داشت.

6. تبلیغات حمل و نقل :

این نوع تبلیغات محیطی، معمولا در قطارها و اتوبوس ها دیده می شود. حدود 38٪ از مصرف کنندگان تمایل دارند در حالی که در راه خانه هستند در فروشگاه توقف کنند، بنابراین تبلیغات حمل و نقل این پتانسیل را دارد که نتایج فوری را از مسافران دریافت کند.

حمل و نقل یکی از معدود نقاطی است که مخاطبان شما احتمالاً در آن نشسته اند و می توانند اطلاعات بیشتری را از آگهی شما دریافت کنند. مثال بالا از پپسی از یک شعار هوشمندانه و خاص منطقه ای برای مسافران بوستون استفاده می کند که ممکن است برای یک تبلیغ بزرگتر بسیار مناسب باشد.

مسافران ترانزیت ممکن است زمان بیشتری برای دریافت آگهی شما داشته باشند، اما هنوز مکان هایی برای حضور دارند، بنابراین به یاد داشته باشید، کمتر، بیشتر است.

7. تبلیغات خرده فروشی

 

 

منبع : https://penji.co/outdoor-advertising/

 

ارسال نظر