هزینه تبلیغات در اروپای مرکزی و شرقی (CEE) از 2017 تا 2024

 

هزینه تبلیغات در اروپای مرکزی و شرقی 2017-2024، به صورت متوسط منتشر شده توسط بخش تحقیقات Statista، 17 ژانویه 2024
  اینترنت در سال 2021 از تلویزیون به عنوان کانال تبلیغاتی با بالاترین هزینه در اروپای مرکزی و شرقی پیشی گرفت. در مجموع، تبلیغ‌کنندگان در منطقه CEE تقریباً 9.5 میلیارد دلار آمریکا برای تبلیغات آنلاین در آن سال هزینه کردند، در مقایسه با نزدیک به 7.3 میلیارد دلار آمریکا در تلویزیون. آگهی های بازرگانی. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که اینترنت از نظر هزینه‌ها در سه سال آینده رسانه غالب تبلیغات باقی بماند و انتظار می‌رود در سال 2024 به 7.8 میلیارد دلار آمریکا برسد. پیش‌بینی می‌شود که همه کانال‌های تبلیغاتی در سال 2022 به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین شاهد کاهش هزینه‌ها باشند. ، در پاسخ به آن بسیاری از برندهای بین المللی فعالیت خود را در روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآوردند.
هزینه در تبلیغات دیجیتال در CEE
هزینه تبلیغات آنلاین در کشورهای اروپای مرکزی و شرقی (CEE) در دو دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است. در سال 2021، روسیه بیشترین هزینه را برای تبلیغات دیجیتال داشت، بنابراین بزرگترین بازار تبلیغات اینترنتی در منطقه را تشکیل داد. رشد کلی هزینه تبلیغات دیجیتال در CEE در سال 2021 به 33 درصد رسید که بالاترین رقم ثبت شده از سال 2010 بود. علاوه بر این، اوکراین بیشترین رشد هزینه تبلیغات دیجیتال را در منطقه تجربه کرد که در حدود 43 درصد اندازه گیری شد.
هزینه تبلیغات برنامه‌ای در CEE
در سال 2022، لیتوانی با نرخ رشد سالانه بیش از 23 درصد، رتبه بندی سریع ترین بازارهای برنامه ای در CEE را در اختیار داشت. حتی با وجود اینکه لهستان از نظر رشد تنها رتبه ششم را در رتبه بندی به خود اختصاص داده است، این کشور بیش از یک میلیارد دلار آمریکا برای تبلیغات برنامه ای هزینه کرده است و پس از روسیه در فهرست بزرگترین بازارهای برنامه ای منطقه در سال 2021 قرار دارد. علاوه بر این، تبلیغات برنامه ای 80 مورد را به خود اختصاص داده است درصد از هزینه تبلیغات دیجیتال در چک در آن سال.

منبع تهیه شدهشوچی :برگرفته از سایت statista

ارسال نظر