چگونه شناخت باعث تاثیر مثبت در تبلیغات محیطی میشود

از بینش تا تأثیر: چگونه داده ها تبلیغات OOH را شکل می دهند


حتی با وجود نفوذ روزافزون تبلیغات دیجیتال، تبلیغات ooh یک راه قابل اعتماد و مفید برای دستیابی و جذب مخاطبان بوده است. حدود 97 درصد از مردم هر هفته یک تبلیغ OOH را در بریتانیا می بینند که آن را به ابزاری قدرتمند برای تبلیغ کنندگان تبدیل می کند. آخرین گرایش‌های OOH روش‌هایی را که OOH به کارگیری فناوری و در دسترس بودن داده‌ها برای تکامل می‌دهد، نشان می‌دهد که به آن اجازه می‌دهد تا هدفمندتر، قابل اندازه‌گیری و تاثیرگذارتر از همیشه باشد. در واقع بسیار تاثیرگذار است که تخمین زده می‌شود که هزینه تبلیغات جهانی OOH تا پایان سال 2024 به 45 میلیارد دلار آمریکا برسد.

در این مقاله، طیف گسترده‌ای از راه‌هایی را که برندها و تبلیغ‌کنندگان از داده‌ها در تبلیغات OOH استفاده می‌کنند را بررسی می‌کنیم. ما به این خواهیم پرداخت که چگونه کسب‌وکارها می‌توانند از داده‌ها برای به دست آوردن نتایج مؤثر استفاده کنند و در مورد چالش‌هایی که ممکن است در این راه با آن‌ها مواجه شوند بحث خواهیم کرد.

استفاده از داده ها در تبلیغات OOH
موفقیت هر استراتژی تبلیغاتی به رعایت معیارهای خاصی بستگی دارد. برای یک کمپین تبلیغاتی خارج از خانه (OOH)، ضروری است که تبلیغ‌کنندگان علاوه بر دانش و بینش نسبت به رفتار مصرف‌کننده مرتبط با محصول یا خدمات تبلیغ‌شده، درک دقیقی از مخاطبان هدف خود و کانال‌های تبلیغاتی مناسب داشته باشند.

استفاده از داده‌ها می‌تواند به ارائه بینش و اطلاعات ارزشمندی کمک کند که می‌تواند به اطلاع‌رسانی معیارهای بالا کمک کند، در حالی که به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا مناسب‌ترین کانال تبلیغاتی را برای کمپین‌های خود شناسایی کنند. استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها برای اطلاع‌رسانی به کمپین‌ها به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا پتانسیل موفقیت خود را از روش‌های تبلیغات OOH، از جمله تبلیغات بیلبورد، دیجیتال خارج از خانه (DOOH) و سایر استراتژی‌ها مانند ارسال وحشیانه افزایش دهند.

با استفاده از ترکیبی از تجزیه و تحلیل دقیق و ابزارهای مناسب برای استفاده از این داده ها، تبلیغ کنندگان می توانند کمپین های OOH خود را برای اطمینان از موفقیت بهینه کنند. با استفاده از بینش های مبتنی بر داده، کسب و کارها می توانند استراتژی ها را تنظیم کنند، از منابع بهتر استفاده کنند و به نتایج بی سابقه ای از تبلیغات در فضای باز دست یابند.

1. تقسیم بندی مخاطب
کمپین های تبلیغاتی موفق خارج از خانه را می توان از طریق درک آگاهانه از مخاطبان هدف و نحوه پاسخگویی آنها به روش های OOH مانند بیلبوردها یا صفحه نمایش دیجیتال به دست آورد.

تقسیم بندی مخاطب یک جزء حیاتی از تبلیغات OOH مبتنی بر داده است. با استفاده از داده‌های مربوط به جمعیت‌شناسی، رفتارها و مکان، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند کمپین‌های خود را تنظیم کنند و به مخاطبان هدف خاصی دست یابند. این داده‌ها راهی برای تقسیم‌بندی گروه‌ها در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که پیام‌ها به مرتبط‌ترین مخاطبان می‌رسند، فرصت‌های تعامل و تبدیل را افزایش می‌دهند و برخی از چالش‌های تبلیغات OOH را برطرف می‌کنند. استفاده از داده‌ها برای تقسیم‌بندی مخاطبان می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا کمپین‌های مؤثرتری را اجرا کنند، و از تبلیغات انبوه برای کمک به ارائه پیام‌ها و محتوایی که به دست مصرف‌کنندگان مرتبط می‌رسد، صرف نظر کنند.

استفاده از تجزیه و تحلیل به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا بینش‌هایی به دست آورند که می‌تواند به افزایش اثربخشی کمپین کمک کند. از ایجاد مشتریانی که بالاترین درآمد را ایجاد می‌کنند تا کسانی که روابط پایدار با برند شما ایجاد می‌کنند، می‌توان پروفایل‌های دقیقی از مخاطب ایجاد کرد که می‌تواند برخی از حدس‌ها را از برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی حذف کند.

2. داده های مکان
داده‌های مکان به ابزار بسیار ارزشمندی برای تبلیغ‌کنندگان تبدیل شده‌اند، که می‌توانند از داده‌ها برای ایجاد اطلاعاتی مانند ترافیک پیاده‌روی، زمان اقامت، مسیرهای رفت‌وآمد و موارد دیگر استفاده کنند تا بینش‌های ارزشمند داده‌های تحرک را ارائه دهند و به تبلیغ‌کنندگان اجازه دهند کمپین‌های خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند. این تضمین می‌کند که مکان‌های هدف به صورت استراتژیک، بر اساس علاقه و رفتار مخاطبان انتخاب می‌شوند، و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند و حداکثر تعامل را از کمپین‌های تبلیغاتی خود تضمین کنند.

از طریق داده‌های مکان مبتنی بر بینش، کسب‌وکارها می‌توانند تصمیمات مسئولانه‌تری در مورد تبلیغات OOH اتخاذ کنند که علاوه بر پایداری و مزایای دیگر، حداکثر بازگشت سرمایه را ممکن می‌سازد.

3. هدف گذاری متنی
مفهوم تبلیغات متنی به طور کلی به قرار دادن تبلیغات در رسانه هایی اشاره دارد که با فعالیت ها و مکان کاربر مرتبط است. مجلات مد نمونه ای عالی از این موضوع هستند، تبلیغات برندها و محصولات در صفحات بین مقالات. OOH و DOOH این را یک گام فراتر می‌گذارند و به تبلیغات اجازه می‌دهند در محیط‌هایی قرار بگیرند که به تعاملات مصرف‌کننده مرتبط هستند.

با استفاده از هدف‌گیری متنی، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند سناریوهای مختلفی را در نظر بگیرند که می‌تواند تبلیغات آنها را تغییر دهد. عناصر قابل تغییر مانند آب و هوا، زمان روز، ترافیک، مکان و موارد دیگر می توانند کمپین های مرتبط با زمینه را برای مصرف کنندگان ایجاد کنند و به افزایش علاقه و آگاهی از برند شما کمک کنند و نتایج مثبت بیشتری را برای کمپین های شما تضمین کنند.

4. یکپارچه سازی بین کانالی
تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند به تسهیل یکپارچگی بین کانالی کمک کند، به بازاریابان اجازه می‌دهد کمپین‌ها را در رسانه‌های مختلف همگام‌سازی کنند، و اطمینان حاصل شود که مشتریان بدون توجه به اینکه در معرض تبلیغات OOH، رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات دیجیتال هستند، از تجربه‌ای یکپارچه لذت می‌برند.

یکپارچه‌سازی کانال‌های متقابل می‌تواند به مشتریان کمک کند تا آشنایی و وفاداری به برند را افزایش دهند، به آنها کمک می‌کند پیام‌ها و تصویربرداری مداوم را تجربه کنند و تجربه خود را افزایش دهند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از داده‌ها برای هدف‌گیری مجدد مشتریان به امید تضمین تبدیل و افزایش فروش استفاده کنند.

برای بازاریابانی که از نرم‌افزار مدیریت تبلیغات برای مدیریت کمپین‌های OOH استفاده می‌کنند، این بینش‌ها می‌توانند مدیریت متمرکز کمپین را بهبود ببخشند، به جای‌گذاری‌های ساده‌ای اجازه می‌دهند که بازاریابان را کارآمدتر می‌کنند، در حالی که امکان جمع‌آوری بینش‌های بیشتر برای کمک به تنظیم کمپین‌های موجود یا اطلاع‌رسانی فعالیت‌های آینده را فراهم می‌کنند.

5. بهینه سازی کمپین و ROI بهبود یافته
نوآوری در OOH و DOOH به ایجاد فرصت های قابل توجهی برای بهینه سازی کمپین و بازگشت سرمایه کمک می کند. داده‌ها دریافت تصاویر بیلبوردهای دیجیتالی و موارد دیگر را در زمان واقعی ممکن می‌سازد، و اطلاعات دقیق‌تری در مورد جمعیت‌شناسی که می‌تواند به اطلاع‌رسانی خلاقان کمپین آینده کمک کند و امکان هدف‌یابی بر اساس مکان و رفتار را فراهم کند.

با این بینش، بازاریابان می توانند اثربخشی OOH را به روش هایی مشابه کمپین های دیجیتال و رسانه های اجتماعی اندازه گیری کنند. درک مؤثرترین مفاهیم و روش‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد کلی بازاریابی کمک کند، در حالی که تجربه مشتری را افزایش می‌دهد و پروفایل‌های مخاطب را توسعه می‌دهد که می‌تواند شکل کمپین‌های شما را تغییر دهد.

چالش ها و ملاحظات: حفظ حریم خصوصی و انطباق داده ها
یکی از مهم‌ترین چالش‌های تبلیغ‌کنندگان، تضمین حریم خصوصی داده‌ها است. در حالی که استفاده از داده‌ها برای بهبود کمپین‌های OOH مسلماً چندین مزیت دارد، تبلیغ‌کنندگان باید از این داده‌ها با احترام و مسئولانه، مطابق با قوانین استفاده کنند. روش‌های دقیق داده می‌تواند به حفظ اعتماد با مشتریان و حفظ سطحی از شفافیت کمک کند که به شما امکان می‌دهد کمپین‌های تبلیغاتی OOH مبتنی بر داده را اجرا کنید و در عین حال اطلاعات مشتریان خود را ایمن نگه دارید.

شوچی : نخستین دیوار ثبت رسانه های تبلیغات محیطی  شما

استفاده از داده‌ها برای اطلاع‌رسانی و شکل‌دهی کمپین‌های تبلیغاتی OOH به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا هوشمندانه‌تر کار کنند، نه سخت‌تر. این بینش‌ها می‌تواند به تبلیغ‌کنندگان کمک کند تا کمپین‌های برتری ایجاد کنند که نه تنها بازگشت سرمایه بهتری را ارائه می‌کنند، بلکه تجربه ارزشمندتری برای مشتری نیز فراهم می‌کنند. همانطور که فناوری همچنان در حال توسعه است، می‌توانیم انتظار نوآوری‌های بیشتری را داشته باشیم که نحوه استفاده از OOH را برای ارتباط بهتر با مخاطبانمان بهبود بخشد.

 

منبع :ترجمه مقاله سایت شوچی
 

ارسال نظر