هوش مصنوعی (AI) چیست و چگونه در خدمت تبلیغات است؟

هوش مصنوعی (AI) چیست و چگونه در خدمت تبلیغات است؟

تبلیغات

هوش مصنوعی در تبلیغات: هر آنچه که باید بدانید!

 

هوش مصنوعی (AI) در سال‌های اخیر، نحوه عملکرد تبلیغات را به روش‌های شگفت‌انگیزی تغییر داده است. امروزه، هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به آینده تبلیغات است. در حال حاضر، بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی مدرن به طور خودکار و در مقیاس‌های بزرگ از هوش مصنوعی برای شناسایی و تقسیم‌بندی مخاطبان، ایجاد خلاقیت در تبلیغات، ارزیابی تبلیغات، بهبود عملکرد تبلیغات و بهینه‌سازی هزینه‌ها استفاده می‌کنند.
با این وجود، اگر شما از هوش مصنوعی برای تبلیغات دیجیتال بهره نمی‌برید، دچار یک نقطه ضعف رقابتی هستید. در مقاله امروز، ما به معرفی هوش مصنوعی، موارد استفاده آن و بهترین ابزارها برای تبلیغات هوش مصنوعی می‌پردازیم. با ماژمگ همراه باشید!

 

هوش مصنوعی در تبلیغات چیست؟

 

لازم نیست برای استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغاتتان همه چیز را در مورد آن بدانید، فقط کافی است اصولی که در ادامه به شما می‌گوییم را بدانید. شاید بهترین تعریف هوش مصنوعی را دمیس حسابیس، بنیان‌گذار شرکت هوش مصنوعی DeepMind که زیرنظر گوگل کار می‌کند، ارائه کرده باشد. به اعتقاد او، هوش مصنوعی علم هوشمندسازی ماشین‌ها و دستگاه‌ها است.
این تعریف به معنای ساخت ماشین‌هایی است که قادرند وظایف تفکری و عقلانی انسان‌ها را به جای آن‌ها انجام دهند. کارهایی مانند خوانش، نگارش، فهم متون، مشاهده و شناسایی اشیاء، رفع موانع، شنیدن و درک زبان‌ها و احساس کردن محیط پیرامون. امروزه، ماشین‌ها به لطف هوش مصنوعی قادر به انجام تمام این کارها هستند.
هوش مصنوعی به ماشین‌ها اجازه یادگیری می‌دهد. برخلاف فناوری سنتی، هوش مصنوعی می‌تواند الگوها را در داده‌ها شناسایی کند و سپس یاد بگیرد که توسط آن الگوها، شرایط و موقعیت‌ها را پیش‌بینی کند. در گام بعدی، هوش مصنوعی از نتایجِ خودش درس می‌گیرد تا در طول زمان پیش‌بینی‌های بهتر و موثرتری را صورت دهد.
پس از راه‌اندازی و آموزش اولیه توسط انسان‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند به تنهایی بیاموزد و پیشرفت کند. هر چقدر داده بیشتری به یک سیستم هوش مصنوعی بدهید، روند یادگیری آن بهتر می‌شود و بهبود می‌یابد. نکته جالب توجه آن است که چه بدانید و چه ندانید، هر روزه بیش از ده‌ها یا صدها بار از هوش مصنوعی استفاده می‌کنید.
برای مثال، Gmail و Google Docs از هوش مصنوعی برای درک آنچه که تایپ می‌کنید، بهره می‌برند و سپس، پیش‌بینی می‌کنند که چه چیزی را می‌خواهید تایپ کنید. هر بار که شما و میلیون‌ها کاربر دیگر از این ویژگی استفاده می‌کنید، در اصل هوش مصنوعی را آموزش می‌دهید تا در پیش‌بینی متون بهتر و بهتر شود.
خودروهای خودران از هوش مصنوعی برای شناسایی موانع و رانندگی ایمن استفاده می‌کنند. هر یک کیلومتری که این خودروها رانندگی می‌کنند، داده‌های بیشتری برای بهبود توانایی‌های رانندگی‌شان جمع‌آوری می‌کنند. سیری و الکسا از هوش مصنوعی برای درک دستورات صوتی و پیش‌بینی پاسخ‌های منطقی‌تر استفاده می‌کنند. هر بار که با آن‌ها صحبت می‌کنید، در حقیقت به آن‌ها می‌آموزید که چگونه کیفیت پاسخ‌هایشان را بهبود ببخشند.
در واقع، هوش مصنوعی تنها یک فناوری نیست. هوش مصنوعی یک اصطلاح کلی است که طیفی از فناوری‌های هوشمند مانند موارد بالا را در بر می‌گیرد که می‌توانند به تنهایی یاد بگیرند و پیشرفت کنند. برخی از فناوری‌های هوش مصنوعی که در آینده بیشتر از آن‌ها می‌شنوید عبارتند از: یادگیری ماشینی، بینش کامپیوتری، تولید زبان طبیعی (NLG)، پردازش زبان طبیعی (NLP)، یادگیری عمیق و تشخیص گفتار.
برای موفقیت در زمینه هوش مصنوعی نیازی به دانستن همه اصطلاحات نیست. فقط باید بدانید که فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی، یک توانایی انقلابی در یادگیری و بهبود روزافزون خودش دارد. توانایی یادگیری و بهبود خودکار، همان دلیل مهمی است که هوش مصنوعی مزیت رقابتی چشمگیری را در زمینه تبلیغات به شما می‌دهد.

 

چرا برای تبلیغات به هوش مصنوعی نیاز دارید؟

 

اگر می‌خواهید در میدان تبلیغات مدرن یک مبارز برنده باشید، بدون تردید به هوش مصنوعی و کاربردهایش نیاز دارید. امروزه، به لطف اینترنت و تبلیغات تکنولوژی محور قادریم که در صدها پلتفرم دیجیتال به مشتریانمان دسترسی پیدا کنیم. ما همچنین توانایی هدف‌گذاری آن‌ها بر اساس صدها و هزاران نقطه‌ی داده‌ی‌ جمعیتی و رفتاری را داریم. ما حتی می‌توانیم صدها یا هزاران آگهی تبلیغاتی مختلف را آزمایش کنیم تا ببینیم که مخاطبان به کدام آگهی‌ها بهترین پاسخ را می‌دهند.
متأسفانه، انسان‌ها در مدیریت هیچ کدام از این کارها خوب نیستند. البته، خیلی به خودتان نگیرید. ما انسان‌ها در طراحی استراتژی و اجرای خلاقانه عالی هستیم اما شاید این توانایی‌ها در دهه 90 که یک ایده خلاقانه و شعار هوشمندانه به معنای موفقیت در کمپین‌های تبلیغاتی بود، بیشتر به کار می‌آمدند. ما همچنان در طرح‌ریزی استراتژی و ایجاد تبلیغات فراموش نشدنی خوب عمل می‌کنیم اما در بقیه کارها چندان بی‌نقص نیستیم.
ما نمی‌توانیم داده‌های کنونی‌مان را به سرعت تجزیه و تحلیل کنیم تا بتوانیم فورا کمپین‌های تبلیغاتی را بهبود ببخشیم. ما نمی‌توانیم صدها یا هزاران تنوع تبلیغاتی، هدف‌گذاری و بودجه‌ را مدیریت کنیم تا در نهایت بهترین نتیجه را بگیریم. و مطمئنا نمی‌توانیم مشتریان جدیدی را در دریایی از داده‌ها بیابیم. اما هوش مصنوعی می‌تواند همه این کارها و حتی بیشتر از این‌ها را انجام دهد. دقیقا به همین دلیل است که شرکت‌های آینده‌نگر از هوش مصنوعی برای موارد زیر بهره می‌برند:
1. تخصیص بودجه‌های تبلیغاتی هم در کانال‌ها و هم در میان مخاطبان.
2. تنظیم بودجه‌های تبلیغاتی به طور خوکار برای موفقیت در دستیابی به شاخص کلیدی عملکرد.
3. به دست آوری مخاطبان تبلیغاتی و فرصت‌های تبدیل جدید.
4. غنی‌سازی پروفایل‌های مخاطبین.
5. تعیین اهداف کمپین‌های تبلیغاتی و موفقیت در آن‌ها.
6. به دست آوری بینش در مورد هزینه‌های تبلیغاتی، خلاقیت‌ها و استراتژی‌های رقبا.
7. خلق کپی‌راتینگ‌های تبلیغاتی.
8. ایجاد تبلیغات بصری خلاقانه.
9. شخصی‌سازی فوق‌العاده بیش از حد پیام‌ها و تصاویر تبلیغاتی برای مصرف کنندگان.
10. هدف‌گذاری تبلیغات بیش از حد شخصی.
11. پیش‌بینی عملکرد تبلیغات قبل از راه‌اندازی و اکران کمپین‌ها.
شرکت شما هم می‌تواند از هوش مصنوعی در این زمینه‌ها استفاده کند. در ادامه این مقاله، شما را با موارد مطالعاتی و ابزارهای هوش مصنوعی در تبلیغات آشنا می‌کنیم.

 

بهترین موارد استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات

 

 

ده‌ها نمونه‌ی قابل توجه از بهره‌گیری از هوش مصنوعی در تبلیغات وجود دارد که در این‌جا به برخی از قدرتمندترین آن‌ها اشاره می‌نماییم.

 

1. خرید و جای‌گذاری تبلیغات

تکنولوژی محور و دیجیتال تبلیغات امروزی برای هدف‌گذاری و ارائه تبلیغات در سریع زمان در سراسر اینترنت به تکنولوژی متکی است. اگرچه ممکن است همیشه به چشمتان نیاید، اما حضور هوش مصنوعی برای زیرساختی که زیربنای محصولات تبلیغاتی در بسیاری از پلتفرم‌ها است، حیاتی است. پلتفرم‌های برنامه نویسی مدرن اغلب از هوش مصنوعی برای مدیریت خرید، فروش و جای‌گذاری تبلیغات بلادرنگ استفاده می‌کنند.
در واقع، در همه تبادلات و پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال از هوش مصنوعی برای تنظیم خرید و فروش تبلیغات بلادرنگ استفاده می‌شود. البته نمی‌توانید به این زودی‌ها نحوه عملکرد الگوریتم‌های هوش مصنوعی در طول این مبادلات، سرویس‌ها و پلتفرم‌ها را رمزگشایی کنید. اما نکته این‌جا است که حتی در پشت صحنه هم، هوش مصنوعی دیکته می‌کند که چگونه از هزینه تبلیغات شما استفاده شود، چه کسانی تبلیغات شما را ببینند و کمپین‌های تبلیغاتی شما به طور کلی چقدر موثر هستند.
شما باید اصطلاحات کلی مربوط به هوش مصنوعی را بدانید و سوالات مناسبی در مورد این که چگونه هوش مصنوعی مورد استفاده توسط پلتفرم‌های تبلیغاتی ممکن است بر هزینه‌های شما تأثیر بگذارد، بپرسید. یک مثال پایه‌ای در این زمینه، تبلیغات فیسبوک به ویژه تعداد تبلیغات و امتیازات مربوط به آن است. این دو عدد بخش‌های کلیدی داده‌هایی هستند که الگوریتم‌های فیسبوک – بدون دخالت انسان – برای تعیین میزان پرداخت و نحوه نمایش تبلیغات شما استفاده می‌کنند.
شاید با خودتان فکر کنید که نمایش آگهی به دفعات متعدد بهتر است اما اینطور نیست. همان‌طور که کارشناسان شبکه‌های مجازی می‌گویند:
تحقیقات تبلیغات سنتی نشان می‌دادند که فراوانی تبلیغات بهینه حداقل 3 بار در طول یک چرخه خرید برند است. مکاتب سنتی تبلیغات معتقدند که باید تا حد امکان یک تبلیغ مشابه را در معرض دید مخاطبانتان قرار دهید. با این‌حال، تکرار تبلیغات در فیسبوک ممکن است به کمپین شما آسیب برساند. به خاطر این که الگوریتم‌های فیبسبوک بازخوردهای کاربران را در نظر می‌گیرند.
اگر به طور مکرر تبلیغات خود را نشان دهید، کاربران نمره ضعیفی به آن می‌دهند و ممکن است امتیازتان کاهش یابد. در بیشتر موارد، هر چقدر تکرار تبلیغات بیشتر باشد امتیاز مرتبط با آن کمتر می‌شود. امتیاز بالاتر به این معنا است که تبلیغات شما نسبت به تبلیغات سایر رقبایتان، بیشتر به مخاطبان نشان داده می‌شود که همین امر، منجر به عملکرد بهتر و هزینه کمتر می‌شود. در تبلیغات مدرن، شما باید سعی کنید به همان اندازه که مخاطبانتان را درک می کنید، الگوریتم‌ها را هم درک کنید.

 

2. بهینه‌سازی بودجه و عملکرد تبلیغات

بهینه‌سازی عملکرد یکی از موارد استفاده کلیدی هوش مصنوعی در تبلیغات است. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی توسط راه‌حل‌های تجاری موجود برای تجزیه و تحلیل نحوه عملکرد تبلیغات شما در پلتفرم‌های خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند و سپس، توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد ارائه می‌دهند.
در برخی موارد، این پلتفرم‌ها ممکن است از هوش مصنوعی برای خودکارسازی هوشمندانه اقداماتی بهره ببرند که در زمان شما صرفه‌جویی می‌کنند. در موارد دیگر، ممکن است حتی مشکلاتِ عملکردی که از آن‌ها خبر نداشتید را به شما اطلاع دهند.
در پیشرفته‌ترین موارد، هوش مصنوعی می‌تواند به طور خودکار عملکرد تبلیغات و فرآیند بهینه‌سازی هزینه‌ها را مدیریت کند، در مورد بهترین روش برای دستیابی به شاخص‌های کلیدی عملکرد در تبلیغاتتان تصمیم‌گیری کند و یک برنامه بودجه کاملا بهینه‌سازی شده را به شما پیشنهاد دهد. در سایر موارد، حداقل یک پلتفرم وجود دارد که بودجه تبلیغاتی شما را به طور خودکار به همه کانال‌ها و مخاطبان تخصیص دهد، بنابراین نیروی انسانی می‌توند به جای حساب و کتاب روی وظایف استراتژیک با ارزش‌تر تمرکز کند.
هدف‌گذاری تبلیغات شما به اندازه کپی رایتینگ تبلیغات و خلاقیتتان اهمیت دارد. به لطف پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، لینکدین، آمازون و گوگل، شما مجموعه‌ای قوی از داده‌های مصرف کنندگان دارید که با آن‌ها می‌توانید مخاطبان را هم از طریق تبلیغات دسکتاپی و هم از طریق تبلیغات موبایلی مورد هدف قرار دهید. اما باید بدانید که انجام این کار به صورت دستی همیشه هم کارآمد نیست.
هوش مصنوعی می تواند در این‌جا به شما کمک کند. چندین سیستم هوش مصنوعی وجود دارند که مخاطبان گذشته و عملکرد تبلیغات شما را بررسی می‌کنند، آن‌ها را با شاخص‌های کلیدی عملکرد و داده‌های جدید می‌سنجند، سپس مخاطبان جدیدی را شناسایی می ‌نمایند که احتمالاً از شما خرید می‌کنند.

 

3. ایجاد و مدیریت تبلیغات برای شما

سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی متعددی وجود دارند که بر اساس اهدافتان به طور جزئی یا کلی تبلیغاتی را برایتان خلق می‌کنند. این قابلیت در حال حاضر در برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی وجود دارد که به شما پیشنهاد می‌دهد از چه مدل تبلیغاتی برای محصولات و برندتان استفاده نمایید.
برخی از ابزارهای تبلیغات دیجیتال هم وجود دارند که از الگوریتم‌های هوشمند برای نوشتن یک کپی‌رایت تبلیغاتی استفاده می‌کنند. این سیستم‌ها از دو فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی تحت عنوان پردازش زبان طبیعی و تولید زبان طبیعی برای نگارش کپی‌ رایتینگ‌های تبلیغاتی که در کسری از زمان و به خوبی انسان‌ها استفاده می‌کنند.

 

نمونه های واقعی از کاربرد هوش مصنوعی در تبلیغات

 

امروزه، تبلیغات هوش مصنوعی نحوه تجارت برندها را به شکل موثری تغییر داده است. در ادامه برخی از این نمونه‌ها را می‌بینید.

 

1. جذب استعدادهای برتر توسط یک شرکت تجهیزاتی با استفاده از تبلیغات هوش مصنوعی

کمپانی HOLT CAT یک شرکت تولید کننده تجهیزات سنگین است که علاقه زیادی به جذب استعدادها در یک موقعیت شغلی خاص دارد. نیروهای انسانی محدود، موعد تحویل سفارشات مشتریان را به تأخیر می‌انداخت و میزان فروش شرکت را کاهش می‌داد. این برند به منظور راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی که بتواند استعدادها را به سرعت و به طور موثر جذب کند، به هوش مصنوعی روی آورد.
HOLT CAT با استفاده از داده‌های کارمندان و یک پلتفرم تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام AiAdvertising، توانست پیام‌های تبلیغاتی را شخصی‌سازی کند تا کاندیدهای برتر را برای موقعیت‌های شغلی مورد نیازش را جذب کند. با استفاده از این ابزار، آن‌ها توانستند هزینه استخدام هر نیروی جدید را تا 20 درصد کاهش دهند. ناگفته نماند که این شرکت از زمان شروع این کمپین، 270 کارمند جدید استخدام کرده است که به طور متوسط 40 درصد از آن‌ها اعلام کردند که تحت تأثیر تبلیغات به این شرکت پیوستند.

 

2. استفاده یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهان از هوش مصنوعی برای افزایش نرخ تبدیل تبلیغات

کمپانی Vanguard یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهان با 7 تریلیون دلار دارایی است که به منظور شخصی‌سازی تبلیغاتش به پلتفرم زبان هوش مصنوعی Persado روی آورد. شرکت ونگارد یک محیط تبلیغاتی به شدت منظم و مرتب داشت و فقط در لینکدین به تبلیغ می‌پرداخت. با توجه به قوانینی که درباره محتوای داخل تبلیغات بود، این شرکت نمی‌توانست بسیاری از خدمات مالی‌اش را در تبلیغاتش بیاورد.
ونگارد توانست با استفاده از هوش مصنوعی Persado، تبلیغاتش را تا حد بسیار زیادی شخصی‌سازی کند و آن‌ها را در مقیاس وسیعی بسنجد تا ببیند دقیقا چه رویکردهایی در بین مصرف کنندگان وجود دارد. بهتر است بدانید که سطح خاصی از شخصی‌سازی و آزمایش آن، بدون وجود هوش مصنوعی امکان‌پذیر نیست. در نتیجه، شرکت شاهد افزایش 15 درصدی نرخ تبدیل بود.

 

3. بازگشت 3000 درصدی هزینه تبلیغات یک شرکت تجارت الکترونیک با استفاده از هوش مصنوعی

در سومین مثالمان، یک سیستم تبلیغاتی هوش مصنوعی به یک شرکت تجارت الکترونیک کمک کر تا با کاهش هزینه‌ها، 3000 درصد بازدهی هزینه‌های تبلیغاتی داشته باشد.
یک شرکت استارت‌آپی به اسم RedBalloon که در حوزه فروش آنلاین هدایا و تجربیات فعالیت می‌کند، ماهیانه 45000 دلار به آژانس‌های تبلیغاتی می‌پرداخت تا تبلیغات دیجیتالی این برند را اکران نمایند. این شرکت به طور میانگین برای به دست آوردن فقط یک مشتری، حدودا 50 دلار خرج می‌کرد.
ناامیدی مدیران این شرکت را وادار کرد تا هر احتمالی را بررسی کنند. آن‌ها نهایتا با یک ابزار هوش مصنوعی برای تبلیغات به اسم آلبرت آشنا شدند که از هوش مصنوعی پیشرفته برای تجزیه و تحلیل کمپین‌های تبلیغاتی، مدیریت هدف‌گذاری، آزمایش و تعیین بودجه استفاده می‌کند.
این ابزار قادر به انجام کارهایی بود که انسان‌ها از پسِ آن‌ها برنمی‌آمدند. هوش مصنوعی آلبرت تنها در یک روز، 6500 نوع تبلیغات متنی گوگل را آزمایش کرد و از نتایج آن‌ها آموخت. با گذشت زمان، این ابزار به قدری در یادگیری از داده‌ها برای بهبود عملکردش موفق بود که بازگشت هزینه‌های تبلیغات شرکت RedBalloon را به شکل چشمگیری افزایش داد. ضمنا، به لطف این ابراز هزینه‌های بازاریابی این برند به میزان 25 درصد کاهش یافت.

 

برترین ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی

   

در این بخش به معرفی برخی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی هوش مصنوعی پرداختیم که برای بررسی کمپین‌های تبلیغاتی هوشمندتر و مقیاس‌پذیرتر کارآمدند.

1. AiAdvertising

این ابزار به برندها و آژانس‌های تبلیغاتی کمک می‌کند تا با شناسایی راحت بازار هدفشان، کمپین‌های تبلیغاتی اثرگذاری را خلق و سپس آن‌ها را در مقیاسی بزرگ اجرا کنند. این ابزار همچین قابلیتی را فراهم می‌کند تا برندها بتوانند به واسطه داده‌های به دست آمده، میزان اثرگذاری کمپین‌هایشان را تحلیل و بررسی کنند و از آن‌ها در راستای بهبود و ارتقای اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی بعدی‌شان استفاده کنند.

 

2. Persado

 

این ابزار هوش مصنوعی در اصل یک پلتفرم تولید محتواست که به هدفمندسازی زبان در تبلیغات کمک می‌کند، پیام‌های شخصی سازی شده را مطابق با ویژگی‌های مشتریان برندها ایجاد می‌کند و از این طریق موجب بهبود ارتباط میان مخاطبان با برندها می‌شود. ضمنا، پرسادو با طراحی تبلیغات موثر در فضای مجازی، نرخ تبدیل را در تبلیغات لینکدین، فیسبوک و سایر انواع تبلیغات و بازاریابی محتوا افزایش دهد.

 

 

3. OneScreen

 

این ابزار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، امکانی را برای برندها فراهم می‌کند تا تبلیغات محیطی‌شان را هدف‌گذاری کنند، سپس بازخورد این تبلیغات توسط مشتریان را دریافت و نهایتا میزان تأثیر آن‌ها را اندازه‌گیری کنند. علاوه بر آن، الگوریتم یادگیری ماشینی این شرکت به طور خودکار محتوا و تبلیغات نمایش داده شده به مخاطبان را بهینه‌سازی می‌کند.

 

4. Pathmatics

 

این ابزار هوش مصنوعی دارای قابلیتی است که به واسطه آن می‌توانید میزان اثرگذاری تبلیغاتتان در رسانه‌های مختلف را بررسی و تحلیل کنید. همچنین، می‌توانید با به‌کارگیری آن متوجه شوید که بیشتر رقبای شما در چه رسانه‌هایی تبلیغ می‌کنند و مخاطبین احتمالی شما در چه مکان‌هایی از فضای آنلاین قرار دارند. به این ترتیب، شما به بینشی درمورد نحوه عملکرد تبلیغاتتان دست می‌یابید و ایده‌هایی برای خلاقیت و مکان‌یابی موثر در شما شکل می‌گیرند.

 

5. Beam.city

 

ابزار بیم.‌سیتی با طراحی تبلیغاتی هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی با قیمتی مقرون به صرفه و سرعت بسیار بالا، به برندها کمک می‌کند تا مخاطبان هدفشان را جذب کنند. ضمنا، این ابزار با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به تنظیم خودکار تبلیغات بر روی میلیون‌ها سایت مختلف، جمع آوری اطلاعات و بهینه‌سازی تبلیغات می‌پردازد. همچنین، بیم.سیتی با استفاده از هوش مصنوعی مجموعه داده‌هایی را به منظور هدفمندسازی مشتریان احتمالی به برندها ارائه می‌دهد.

 

6. Albert

ابزار هوش مصنوعی آلبرت یکی از نقش آفرینان در فضای تبلیغاتی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ابزار با استفاده از هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل بازخوردهای کمپین‌های تبلیغاتی مختلف و پایگاه داده مشتریان برندها می‌پردازد و سپس با بهره‌گیری از الگوریتم‌های پیچیده، به هدف‌گذاری، اجرا و بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برندها کمک می‌کند.

 

7. GumGum

 

گام‌گام یکی دیگر از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی است که از فناوری بینش رایانه‌ای برای یادگیری از تصاویر و ویدیوها در سراسر وب استفاده می‌کند و به این وسیله، بهترین اِلمان‌های بصری را برای حضور در تبلیغاتتان به شما پیشنهاد می‌دهد. سپس، مناسب‌ترین مکان‌های قرارگیری تبلیغات در فضای آنلاین که بیشترین میزان تعامل با مخاطبان دارند را در اختیار شما می‌گذارد تا به این ترتیب، به بیشترین میزان اثرگذاری در تبلیغات دست یابید.

 

سخن آخر

همان‌طور که گفتیم و خواندید، هوش مصنوعی به سرعت در حال باز کردن جایش در دنیا تبلیغات است. چنانچه شما هم مالک یک شرکت یا صاحب یک برند هستید و به دنبال دستیابی به موفقیت‌های روزافزون هستید، بهتر است حتما از هوش مصنوعی در امور تبلیغاتی و تولید محتوا و … بهره ببرید. اگر در استفاده از این فناوری در کمپین‌های تبلیغاتی‌تان به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، با کارشناسان ماژ تماس بگیرید.

 

مقالات دیگر: 

 

■ با تبلیغات هوشمند ریتارگتینگ، یکی از نتایج استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. درواقع امروزه هوش مصنوعی به عنوان بخشی از ...

■ هوش مصنوعی به ماشین‌ها اجازه یادگیری می‌دهد. برخلاف فناوری سنتی، هوش مصنوعی می‌تواند الگوها را در داده‌ها شناسایی کند و سپس یاد بگیرد که توسط آن ...

■ با همکاری هوش مصنوعی در گوگل تبلیغات کنید و درآمد بسازید، در حالی که هوش مصنوعی صنعت فناوری را در قبضه خود گرفته است، گوگل و ....

■ بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟ در ابتدا به تعریف هوش مصنوعی می‌پردازیم: هوش مصنوعی شبیه سازی فرآیندهای هوش انسانی توسط ماشین‌ها به ویژه سیستم ...

■ هوش مصنوعی در تبلیغات - هوش مصنوعی، مغز رباتی است که یاد می‌گیرد و رفتاری شبیه مغز انسان از خود نشان می‌دهد. با این تفاوت که به صورت الکترونیکی ساخته شده و نه بیولوژیکی...

■تاثیر هوش مصنوعی در تبلیغات آنلاین همچنین، با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان بهبود تجربه کاربری را در سایت‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی بهبود داد و به کاربران نیازهای خود را ارائه ...

■ گوگل هوش مصنوعی را برای آگهی دهندگان به کار گرفت گوگل اعلام کرد دو قابلیت هوش مصنوعی جدید برای آگهی دهندگان ارائه می کند تا به طور خودکار بهترین مکان قرار گرفتن آگهی برای برندها در سراسر ...
 

 

ارسال نظر